De Turbo R debuteerde in 1985. Met een Garrett AiResearch T04-turbocompressor die het vermogen van de 6¾ liter V8 opvoerde tot 298 pk, kreeg de Turbo R een acceleratie die vergelijkbaar was met die van hedendaagse supercars, maar bood hij tegelijkertijd weelderig comfort en ruimte voor maximaal vijf inzittenden. De maximumsnelheid was 217 km/u, terwijl de acceleratie van 0 naar 100 km/u slechts 7,0 seconden duurde. Feit: 4111 exemplaren vonden een eigenaar tijdens een productieperiode van negen jaar. De Turbo R die je hier zit komt uit de Heritage Collection en is een model uit 1991 in Brooklands Green met een gele carrosserielijn, terwijl het interieur is afgewerkt met Magnolia-leer met Spruce-bies en Burr Walnut-fineer.
40 jaar na de Turbo R zet Bentley’s Flying Spur Speed de traditie voort van supercarprestaties gecombineerd met uitzonderlijke luxe. De Ultra Performance Hybrid-aandrijflijn kan in pure elektrische modus tot wel 76 km sereen en stil rijden, terwijl de gecombineerde 782 pk van de Bentley V8 plus elektromotor sensationele prestaties levert en de 0-100 km/u kan aftikken in slechts 3,5 seconden.
Mulliners eerbetoon aan de Turbo R uit de Heritage Collection is uitgevoerd in Brooklands Green – wederom een remake van de Heritage Collection-auto – met een Monaco Yellow-kleurige carrosserielijn. De 22-inch gestrekte spaakwielen zijn uitgevoerd in grijs met glanzende, bewerkte vlakken en voorzien van zelfnivellerende wielbadges. De Flying B-radiatormascotte is afgewerkt in glanzend gepolijst roestvrij staal en komt in het donker tot leven dankzij de subtiele verlichting.
